Brânzan a declarat că a fost informat printr-o scrisoare despre tranzacția de vânzare-cumpărare a 95 la sută din capitalul social al companiei Avia Invest. Potrivit lui Brânzan, concesionarea Aeroportului Chișinău a fost făcută cu multe abateri de fosta guvernare, iar una dintre prioritățile importante ale guvernării actuale este returnarea aeroportului. ”Este o procedură complexă, care poate dura ani de zile, în diferite instanțe”, a subliniat Vadim Brânzan.

Vadim Brânzan spune că vrea să se întâlnească cu proprietarul companiei NR Investments Ltd Nathaniel Rothschild, care a cumpărat Avia Invest. Un subiect al discuțiilor ar fi taxa de nouă euro, pe care o achită fiecare pasager pentru modernizarea aeroportului. Renegociat ar putea fi și planul de investiții, pe care ar urma să-l efectueze noul proprietar al Aeroportului Internaţional Chișinău.

Aeroportul Internaţional Chişinău a fost dat în concesiune în 2013 pentru o perioadă de 49 de ani. De atunci, firma concesionară Avia Invest şi-a schimbat de trei ori proprietarii. Noul proprietar al Avia Invest este baronul Nathaniel Philip Victor James Rothschild, membru al uneia dintre cele mai bogate familii din lume. Tranzacția propriu-zisă a fost făcută la doar o săptămână după ce președintele Comisiei speciale pentru anchetarea modului de organizare și desfășurare a privatizării și concesionării proprietății publice Igor Munteanu a depus o sesizare la Procuratura Generală și Centrul Național Anticorupție cu privire la concesionarea, în anul 2013, a Aeroportului Internațional Chișinău. Expertul economic Veaceslav Ioniță a declarat pentru Jurnal TV că Avia Invest a efectuat această tranzacție pentru a se securiza în cazul constatării unor ilegalități de către membrii comisiei de anchetă. ”Este o metodă de a îngreuna munca acestei comisii”, a adăugat Veaceslav Ioniță.