Raportul despre falsurile mediatice din Republica Moldova a fost publicat pe site-ul "EU versus Disinfo", care este un proiect al Uniunii Europene de combatere a războiului hibrid şi a fenomenului "fake news", întreţinute de entităţi ostile spaţiului comunitar.

În pofida faptului că şi instituţiile europene au luat în vizor practicile de dezinformare din Republica Moldova, spoturile false continuă să apară în spaţiul public. Astăzi, pe Facebook, dar şi pe mai multe site-uri, a fost lansat un filmuleţ în care mai mulţi cetăţeni de etnie arabă ar veni cu îndemnul către chişinăuieni de a-l vota pe Andrei Năstase. După o analiză minuțioasă a mesajelor acestora, se vede că persoanele din videoclip au fost instruite sau rugate de cineva să rostească sau să citească un anumit text.

Solicitat să ofere un comentariu, președintele Platformei Demnitate și Adevăr, Andrei Năstase, a spus că această campanie de dezinformare nu este altceva decât dovada faptului că exponenţii guvernării se tem de accederea lui în turul doi al alegerilor locale.

Precizăm că pe parcursul ultimelor săptămâni au fost lansate cel puţin patru spoturi false la adresa candidatului Andrei Năstase.