Conform datelor privind unităţile de drept înregistrate în Republica Moldova, Blue Air s-a retras din acționariatul Air Moldova, iar în locul acesteia apare cetățeanul Letoniei, Dzintars Pomers, cu 49 la sută din acțiuni. Ceilalți acționari, cu câte 25,5%, rămân Andrei Ianovici și Serghei Melnik, din Republica Moldova. Astfel, Air Moldova este deținută în prezent de trei persoane fizice și nici urmă de investitor strategic. Cu un an în urmă, directorul general al Blue Air și-a organizat o vizită la Chișinău, unde anunța planuri de dezvoltare a companiei Air Moldova. Printre altele, el își asuma achitarea datoriilor de 1,2 miliarde lei.

Același lucru l-a spus și Dzintars Pomers, administratorul și actualul proprietar, în proporție de 49 la sută din acțiuni, cumpărate de la Blue Air.

Tot în toamna lui 2018, vicepreședintele de atunci al Partidului Democrat, Vladimir Cebotari, spunea că Blue Air are foarte multe investiții externe și că noii acționari ai Air Molodova vor investi din banii proprii. Acum o lună, la audierile Comisiei de anchetă privind privatizarea Air Moldova, fostul director al Agenției Proprietății Publice, Vladimir Baldovici, spunea că Blue Air ar putea fi un investitor credibil și ar putea participa la relansarea Air Moldova. Cebotari și Baldovici NU au fost de găsit pentru a comenta plecarea companiei românești din Civil Aviation Group. Nici Pavel Filip, care era prim-ministrul în perioada privatizării Air Moldova, nu a fost de găsit pentru a da o replică expertului economic Victor Ciobanu, potrivit căruia Blue Air a fost doar un paravan, iar fosta guvernare trebuie să răspundă acum la mai multe întrebări.

Victor Ciobanu spune că exact așa s-a făcut la privatizarea Băncii de Economii, dar și la concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău, când societății i-au fost prezentați așa-numiți ”investitori strategici”, care ulterior s-au retras din afacere. Conform datelor obținute de Comisia parlamentară de anchetă de la Agenția Proprietății Publice, datoriile de 1,2 miliarde de lei ale Air Moldova nu au fost achitate, iar noii proprietari nu au investit niciun leu din resurse proprii. Mai mult. Statului nu i-au fost restituite nici cele 90 de milioane de lei, acordate Air Moldova la finele anului 2017. Raportul comisiei de anchetă arată că Air Moldova supravieţuieşte din contul acumulării de noi datorii faţă de grupul de companii Şor – Avia Invest, Chişinau Airport Handling și Ground Avia Partner”. Am sunat la Air Moldova pentru a afla care va fi viitorul companiei după plecarea Blue Air și cine își va asuma achitarea datoriilor de 1,2 miliarde de lei. Purtătorul de cuvânt al companiei, Iana Zidu, ne-a spus că va reveni cu un apel mai târziu, dar acest lucru nu s-a mai întâmplat. Nici compania Blue Air din România nu ne-a răspuns la solicitarea de informații privind achitarea datoriilor Air Moldova și motivele intrării și ieșirii din acționariatul Civil Aviation Group.