Problema actelor auto se acutizeaza în Republica Moldova. Majoritatea stațiilor de testare auto din Republica Moldova aplică ecusoane doar pentru anul 2019 din cauza că nu sunt bani pentru tipărirea altora. Dacă de la inceputul anului curent stațiile de testare auto nu aveau ecusoane pentru 2020, fiind obligate să emită acte valabile doar pentru 2019, acum a apărut problema tahografelor. Reprezentanții asociațiilor transportatorilor trag alarma, semnalând că Republica Moldova ar putea să se confrunte în curând cu o stopare a transportului de mărfuri. Toate aceste lucruri se întâmplă din cauza faptului că Agenția Națională Transport Auto nu are bani să plătească pentru imprimarea ecusoanelor și tahometrelor. Tot în ediția de mâine a ziarului citiți un articol despre situația cetățenilor RM din satele din stânga Nistrului subordonate Chișinăului, afectați de introducerea, din luna ianuarie, a vinietei, în valoare de aproximativ 2.000 de lei pe an, pentru deținătorii de automobile. În timp ce locuitorilor de la Tiraspol li s-a dat unda verde la călătorii in Europa, unii cetățeni ai RM trebuie să achite sume exorbitante ca să ajungă acasă, de exemplu, la Corjova, raionul Dubăsari. Primarul localității, Sergiu Oprea, ne-a informat că, mai nou, deținătorii de automobile cu numere de inmatriculare moldovenești sunt obligați să cumpere și asigurări auto de la companii din stânga Nistrului. Primarul consideră ca e absurd să plătești o asigurare valabilă pe malul drept și o altă asigurare, pe malul stâng. Sergiu Oprea s-a adresat la Biroul de Reintegrare, pe când era condus de Gheorghe Balan, apoi la viceprim-ministrul pentru Reintegrare, Cristina Lesnic. Le-a solicitat să vină la Corjova să discute cu oamenii. Nu a fost nimeni. „De opt ani, de când sunt primar”, spune Oprea, „niciun deputat nu a fost în zona aceasta”. În timp ce frigiderele din Republica Moldova sunt pline de cartofi, aceștia au ajuns să coste în piețe peste 20 de lei. Deși au cartofi suficienți în stoc, vânzătorii de legume țin prețurile ridicate, motivând că „așa e piața”. În același timp, importurile de cartofi nu au fost blocate în totalitate la vamă. Din cele 121 de loturi, doar 19 au fost returnate în țările de origine. Cu toate acestea, cartoful se vinde la prețuri ridicate. În opinia expertilor, scumpirea cartofilor este un abuz din partea anumitor actori animați de interese obscure. Mai multe aflați din paginile ediției de mâine a Jurnalului de Chișinău.