„Este o acțiune la limita criminalului din partea Guvernului”, consideră expertul în politici publice Oleg Tofilat, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, dar şi fost şef al consiliului de administraţie al întreprinderii ce urmează a fi concesionate, „Gările şi Staţiile Auto".

„Aici noi vorbim despre un operator de infrastructură, care este un monopol natural. Atunci când noi transferăm un monopol natural din sectorul public în sectorul privat, de regulă, riscurile sunt mai mari, pentru că monopolurile trebuie reglementate foarte strict, dar aici noi nu avem reglementare și transmitem monopolul din public în privat. Este o acțiune la limita criminalului din partea Guvernului. Să fi fost ministru sau secretar de stat responsabil, mi-aș fi prezentat demisia pentru asemenea proiecte prezentate cu o atare incompetență”, a declarat Oleg Tofilat la Europa Liberă.

În opinia expertului, problema nu e în forma de administrare a gărilor, ci în legislaţie, iar încasările tenebre vor continua până guvernul nu va rezolva această problemă.

„De fapt, spre deosebire de o altă inițiativă recentă a Guvernului, cum ar fi privatizarea companiei Air Moldova, gările și stațiile auto nu se află într-o situație financiară dificilă; gările și stațiile auto au înregistrat un profit modest, dar profit; în ultimii ani au investit destul de mult, dacă vom urmări, vom vedea că multe din ele arată mai bine decât erau vreo cinci, șase, șapte ani în urmă. Deci, nu e vorba de o situație de criză, care trebuie de gestionat imediat. Principalele obstacole în îmbunătățirea acestei infrastructuri nu stau în filiera administrării proaste, ele stau mai mult în filiera legislativă, în organizarea infrastructurii de transport rutier la noi în țară. Și anume de aceea am fost foarte mirat că Guvernul, în loc să se preocupe de partea legislativă, a mers deodată în administrare, fără a modifica problemele esențiale care stau în legislație”, a adăugat Tofilat.