Un agent economic s-a angajat să modernizeze pasajul. Lucrările de reparație au și început la sfârșitul săptămânii trecute. În plan este restaurarea scărilor de granit, a pereților și instalarea unui sistem de iluminare. Muncitorii aflați la fața locului nu au dorit să discute cu noi, nu a fost de găsit nici purtătorul de cuvânt al firmei respective, dar pietonii spun că abia așteaptă încheierea lucrărilor.

Potrivit Primăriei Chișinău, toate cheltuielile vor fi suportate de compania privată care face lucrările, astfel că municipalitatea nu va cheltui niciun ban din buget. Despre ce sume este vorbă, autoritățile nu știu.

Renovarea acestei treceri subterane ar urma să fie încheiată în iunie, afirmă reprezentanții Primăriei Chișinău. De reparație urgentă au nevoie aproape toate pasajele din capitală. De exemplu, trecerea de la intersecția bulevardelor Dacia și Decebal n-a mai fost reparată din ziua în care a fost inaugurată, adică de mai bine de 30 de ani. Ca să coboare în subteran, oamenii sunt nevoiți să ocolească pavajul deteriorat, iar în tot tunelul luminează doar un bec.

Autoritățile capitalei promit că vor fi reparate și alte pasaje. Când, care anume și din ce surse financiare, nu au putut însă să ne spună. Singura soluție ar fi să mai găsească investitori privați, întrucât, în bugetul pentru acest an, nu au fost prevăzuți bani pentru modernizarea trecerilor subterane. Asta deși actualul primar general al Chișinăului dădea asigurări în campania electorală că, anual, vor fi alocate câte 25 de milioane de lei în acest scop.

În ultima perioadă, doar o trecere subterană a fost modernizată în întregime de către autorități.

Însă, la niciun an de la renovare, tencuiala a început să cadă, iar pereții au fost vandalizați.

Pentru modernizarea unui pasaj subteran este nevoie de aproximativ un milion de euro.