Unele școli nu au destulă tehnică
Social 7 septembrie 2020, 19:43 | 1033

Prima săptămână de școală a arătat că nu toate soluțiile pentru revenirea la ore, la care s-au gândit autoritățile, pot fi puse în practică. Astfel, s-a dovedit că unele licee, care au optat pentru scenariile mixte, nu dispun de suficiente mijloace tehnice pentru desfășurarea concomitentă a lecțiilor la distanță și în sălile de clasă. Așa că profesorii sunt nevoiți să se descurce cum pot: cu telefoanele și laptopurile personale. Cei care nu le au sau nu sunt destul de performante le cer elevilor să învețe materia de sine stătător sau îi roagă pe părinți să-i asigure cu echipamentul necesar. La rândul lor, adulții sunt revoltați și cer soluții de la directorii unităților de învățământ.

Fiica Mariei Panas este elevă în clasa a 5-a la Liceul „Mihail Sadoveanu” din Chișinău. Femeia spune că, la început, această școală a optat pentru scenariul care presupunea prezența pe schimburi a copiilor în clasă. Mai apoi, însă, conducerea instituției de învățământ și-ar fi schimbat decizia și ar fi ales să meargă pe un model hibrid, în care o parte dintre elevi sunt prezenți online. Atunci au apărut și problemele.

MARIA PANAS, mama unei eleve: "Imediat a urmat un anunț în care ne-au spus că clasa nu este dotată cu laptop și copiii care vor fi acasă nu vor putea avea acces la lecție. Noi am întrebat care ar fi soluțiile, ei ne-au propus să aducem unul de acasă. Precum nici un părinte nu s-a oferit, deoarece nimeni nu are un laptop în plus, ne-au propus să cumpărăm unul. Alte soluții ne-au spus că nu există. Am întrebat de ce nu putem merge pe modelul cu schimburi până se rezolvă problema, ni s-a spus că guvernul nu a alocat bani pentru salarizarea suplimentară a pedagogilor."

Unii profesori folosesc laptopurile, tabletele sau telefoanele mobile personale pentru a face conexiunea, dar și așa puțin le reușește, spune Maria Panas. Astăzi, de exemplu, fiica ei a primit sarcini doar la o singură lecție din șase.

MARIA PANAS, mam unei eleve: "Nu am primit linkul nici la opt după cum am fost anunțați, nici mai târziu.La a doua lecție, era lecție de educație fizică în general nu a fost nimic, nici anunț, nici link. A urmat lecția de matematică unde a fost trimis un link pentru a ne conecta, care în câteva minute a fost șters cu comentariul că profesorul este de pe telefon și nu poate face conexiunea.Doar la lecția de desen a primit trei imagini ca exemplu pe Viber ca să deseneze un curcubeu. Asta a fost singura lecție din cele șase."

Directorul Liceului „Mihail Sadoveanu”, Ion Popov, a recunoscut lipsa mijloacelor tehnice, dar a adăugat că nu vede deocamdată o alternativă. Instituția este la capacitate maximă, cu aproximativ 1.200 de elevi, așa că învățământul de la distanță este o soluție pentru a evita aglomerația, iar munca pe schimburi este istovitoare pentru pedagogi.

ION POPOV, directorul liceului „M. Sadoveanu”: "Este o problemă și ea nu este doar la instituția noastră. La nivel de țară este problema cu referire la tehnică. Nu este o noutate.Avem nevoie în jur de 50 de laptopuri, dar să ne facă cumva din resursele alocate instituției 10-15, minimum. Bineînțeles că mijloace bănești nu sunt alocate pentru aceasta. Acum profesorii o parte lucrează cu aparatura pe care o au, de care dispun, cu telefoane, care și cum, dar depunem eforturi comune."

În același timp, directorul a respins acuzațiile că diriginta clasei a V-a le-ar fi cerut părinților să cumpere un laptop.

ION POPOV, directorul liceului „M. Sadoveanu”: "Este o informație eronată.Noi în fiecare an emitem câte un ordin, două, trei, și toată lumea știe că colectările ilicite de bani sunt interzise."

Primăria capitalei a anunțat că, de pe 1 septembrie, în 148 de instituții de învățământ din municipiu au început cursurile și că 94 dintre ele au ales să activeze în baza scenariului mixt, prin îmbinarea a două sau trei modele.

Opinia ta contează. Comentează!
Din aceeaşi categorie