L-am întrebat pe Igor Dodon dacă sunt adevărate informațiile vehiculate în spațiul public precum că recent, într-o ședință secretă, anume el a luat decizia de a prelungi starea de urgență cu încă o lună după data de 15 mai. Dodon a spus că astfel de hotărâri sunt luate de majoritatea parlamentară - ceea ce este adevărat - dar modul în care s-a exprimat mai apoi arată că fie a încurcat lunile, mai cu iunie, fie că decizia de a prelungi starea de urgență până pe 15 iunie e ca și luată.

Președintele a continuat să vorbească despre 15 iunie și a spus că starea de urgență ar putea fi prelungită și după această dată.

Amintim că, pe 17 martie, Parlamentul a instituit starea de urgență în Republica Moldova până pe 15 mai, nu 15 iunie.

L-am mai întrebat pe Igor Dodon, care a admis anterior că alegerile prezidențiale din toamnă ar putea fi amânate, cum își imaginează un astfel de scenariu și cât de gravă ar trebui să fie situația epidemiologică pentru contramandarea scrutinului, dar n-am primit răspuns. În cadrul aceleiași transmisiuni online, Dodon a calificat anunțul Uniunii Europene de a pune la dispoziția Republicii Moldova 87 de milioane de euro pentru combaterea pandemiei de coronavirus drept ”declarații frumoase și promisiuni”.

În schimb, Dodon a scos în evidență ajutorul Chinei și al Rusiei.

Ulterior, Dodon s-a arătat deranjat de faptul că Uniunea Europeană ar solicita respectarea unor condiționalități politice pentru acordarea celei de-a doua tranșe din asistența macrofinanciară. Potrivit datelor privind repartizarea ajutoarelor externe pentru combaterea coronavirusului în Republica Moldova, cea mai mare parte a contribuției financiare o deține Uniunea Europeană, cu 87 de milioane de euro, urmată de Statele Unite. Abia după asta urmează Rusia, Turcia și China, cu ajutoare de 75 de mii de euro.