Jurnal TV, împotriva măsurătorului ales
Social 18 martie 2019, 20:34 | 988

Jurnal Trust Media dezaprobă modul în care a fost selectat măsurătorul de audiențăa

Jurnal Trust Media dezaprobă modul de selectare a companiei care va măsura audiențele în audiovizualul local. Directorul postului nostru de televiziune, Val Butnaru, susţine că procedura a fost incorectă de la început, chiar de la numirea membrilor comisiei care a ales firma câștigătoare, deoarece printre ei sunt părtași la monopolizarea pieței de publicitate. Pe de altă parte, Consiliul Audiovizualului respinge acuzațiile. 

VAL BUTNARU directorul Jurnal Trust Media "Comisia de selectare a fost alcătuită din persoane care aparțin holdingului controlat de Plahotniuc sau Dodon. Ceilalți prestatori de servicii televizate TAIE nu au avut acces în această comisie. Toată lumea știa că totul este făcut doar de ochii lumii și știa chiar cine va fi câștigătorul, lucru care s-a confirmat. Un alt pretendent, care ar fi putut participa la acest tender, a declarat franc că nu poate participa fiindcă a fost târziu anunțat și condițiile TAIE care au fost puse în fața lui sunt irealizabile. Iată de ce noi credem că a fost făcută total incorect toată această procedură de alegere a unui operator."

Amintim că o plângere în care au fost reclamate înţelegerile de cartel între două case de vânzări de publicitate, membre ale respectivei comisii, a fost depusă la Consiliul Concurenţei mai bine de un an în urmă. Acel document a fost semnat de Jurnal TV și alte câteva posturi de televiziune din Republica Moldova.

VAL BUTNARU directorul Jurnal Trust Media "Nu avem niciun răspuns și sperăm foarte mult că măcar acum, pe această ultimă sută de metri, să avem un răspuns obiectiv la cererea noastră de a investiga această încălcare grea a condiţiei de concurenţă."

Menționăm că majoritatea membrilor comisiei care a selectat compania ce va măsura audiențele sunt instituții apropiate puterii, care aparțin șefului PD sau unor reprezentanți ai PSRM. Conducerea celor două case de publicitate afiliate PD și PSRM a negat anterior implicarea într-o înțelegere de cartel. Contactată telefonic, membra Consiliul Audiovizualului Veronica Cojocaru ne-a spus că structura comisiei de licitație nu a fost propusă de instituia pe care o reprezintă, ci de către furnizorii de servicii media și de agențiile de publicitate, care au participat la dezbateri publice sau au trimis propuneri în scris. Astfel, au fost selectate 5 posturi de televiziune, 5 agenții de publicitate, 3 clienți și două case de vânzări, în baza celor mai mari cifre de afaceri. Totodată, doritorii de a participa la ședințele comisiei au putut să o facă doar informând consiliul despre intenția lor. Cojocaru ne-a mai declarat că un ofertant a anunțat din start, iar altul - ceva mai târziu, că nu vor participa, deoarece în regulament se menționa că trebuie să aibă sediul în Republica Moldova, prevedere care nu ar fi fost contestată de nimeni. Cel din urmă ar mai fi susținut, înainte de refuz, că nu a primit o invitație, care ulterior i-a fost trimisă repetat, iar mai apoi ar fi cerut să-i fie prelungit termenul de prezentare a ofertei, ceea ce s-a și întâmplat. 

Opinia ta contează. Comentează!
Din aceeaşi categorie