Comisie cu membri afiliați PD și PSRM
Social 24 octombrie 2018, 16:00 | 2193

Posturile TV și casele de publicitate afiliate Partidului Democrat și Partidului Socialiștilor sunt reprezentate masiv în Comisia de licitație care va selecta compania de măsurare a cotelor de audiență în audiovizualul autohton. CCA a aprobat luni componența acestei structuri, scrie portalul media-azi.md.

Reprezentanții posturilor de televiziune Prime, care aparține liderului PD, Vladimir Plahotniuc, Canal 3, aflat în posesia consilierului acestuia, Oleg Cristal, Exclusiv TV, deținut de către deputatul PSRM Corneliu Furculiță, precum și companiile de vânzări Casa Media și Exclusiv Sales House, acuzate anterior de monopolizarea pieței de publicitate, se numără printre membrii noii Comisii de licitație, care va trebui să aleagă firma ce va măsura cotele de audiență în audiovizual. Radiodifuzorii mai sunt reprezentanți în această structură de televiziunea publică Moldova 1 și de postul TV N4, iar din partea clienților de publicitate, a fost selectată compania Moldtelecom. Pe 22 octombrie, Consiliul Coordonator al Audiovizualului a aprobat 13 membri cu drept de vot din cei 15 necesari. De asemenea, doi membri ai CCA vor fi observatori în cadrul acestei comisii. Este vorba despre Veronica Cojocaru și Artur Cozma. Potrivit membrei CCA Olga Guțuțui, doar cei doi au avut acces la dosarele celor selectați să facă parte din Comisia de licitație. Pe de altă parte, Veronica Cojocaru a declarat că ea și colegul său Artur Cozma, în calitate de observatori, poartă răspundere pentru informațiile pe care le-au aflat de la companiile respective și că acestea ar fi solicitat ca cifrele lor de afaceri să nu fie făcute publice. Amintim că postul nostru de televiziune, precum și TV 8, PRO TV Chișinău și RTR - Moldova au depus, în luna ianuarie a acestui an, o plângere comună la Consiliul Concurenței, în care au acuzat Casa Media și Exclusive Sales House că au încheiat o înțelegere de cartel, împărțind între ele piața de publicitate din Republica Moldova. Asta pentru că prima casă de vânzări plasează publicitate la posturile de televiziune care au afiliere cu Partidul Democrat, iar a doua - la radiodifuzorii care au afiliere cu Partidul Socialiștilor. Semnatarii plângerii au cerut Consiliului Concurenței să verifice faptele. Textul sesizării a fost trimis concomitent autorităților de la Chișinău și instituțiilor internaționale acreditate la noi. Plângerea se află încă în proces de examinare la autoritatea de reglementare în domeniul concurenței, iar cele două case de vânzări de publicitate au negat anterior faptul că ar acţiona concertat. Potrivit Codului Audiovizualului, cotele de audiență sunt măsurate de către o companie selectată în baza unei licitații transparente, cel puțin o dată la cinci ani. În prezent, în Republica Moldova există o singură firmă care măsoară cotele de audiență.

Opinia ta contează. Comentează!
Din aceeaşi categorie