Serviciul Vamal a lansat astăzi o strategie de comunicare a instituției
Social 11 octombrie 2022, 17:29 | 383

Serviciul Vamal și-a lansat astăzi Strategia de comunicare. Proiectul a fost elaborat în patru luni, cu sprijinul Ministerului Finanțelor și al Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova. ”Strategia va face mai eficientă comunicarea Serviciului Vamal cu partenerii externi”, afirmă oficialii de la Guvern.

VASILE PLĂMĂDEALĂ consilier pe probleme de comerț al Delegației UE în Moldova: "Avem fluxuri majorate de camioane către Uniunea Europeană și din Uniunea Europeană din cauza faptului că rutele de comerț către partenerii din est au fost redirecționate. Este rolul Serviciului Vamal să comunice corect, să aducă la cunoștință agenților economici modalitățile și noile condiții de a face business."

VLADIMIR ARACHELOV, secretar de stat al Ministerului Finanțelor: "Implementarea acestei strategii va asigura atingerea cu succes atât a obiectivelor instituțiilor și va duce la o comunicare atât in interiorul instituției cât și în mediul extern. Cu parteneri de afaceri, cu partenerii locali."

Directorul Serviciului Vamal spune că cheltuielile pentru implementarea acestei strategii vor fi stabilite pe parcurs, în funcție de necesități. IGOR TALMAZAN, director al Serviciului Vamal: "Am fost finanțați complet și exclusiv de Delegația Uniunii Europene. Noi suntem doar beneficiari. Serviciul Vamal nu a avut cheltuieli financiare în elaborarea acestei strategii. O să stabilim costurile ulterior, dar sunt sigur că vom avea o contribuție financiară externă."

Strategia de comunicare prevede stabilirea unor procese și instrumente clare de interacțiune, afirmă reprezentanții Serviciului vamal.

TATIANA ȘOMPOL, purtător de cuvânt al Serviciului Vamal: "Până în anul 2025, Serviciul Vamal va consolida canalele de comunicare externă, deja existenteși va dezvolta noi canale de comunicare, prioritar digitalizate, pentru a contribui la creșterea nivelului de conformare voluntară."

De perspectiva unei mai bine comunicări cu Serviciul Vamal se bucură și mediul de afaceri.

DOREL NOROC, reprezentant al Camerei de Comerț Americane în Moldova: "Avem nevoie ca pe deoparte mediul de afaceri să fie informat de către Serviciul Vamal referitor la procesele sale interne și la aplicarea legii, iar pe de altă parte mediul de afaceri să aibă posibilitatea să fie ascultat de către Serviciul Vamal în legătură cu problemele pe care le au."

Strategia de comunicare a Serviciului Vamal este realizată în cadrul proiectului Misiunii Înalților Consilieri ai Uniunii Europene de susținere a dezvoltării organizaționale a Serviciului Vamal. Proiectul a fost elaborat timp de aproximativ patru luni. Responsabilii de la Serviciul Vamal își propun ca acesta să funcționeze din anul 2023 până în 2025.

Opinia ta contează. Comentează!