Noul punct de control se va întinde pe o suprafață de 3,6 hectare, ceea ce înseamnă cu 1,3 hectare mai mult decât în prezent. Acest lucru va permite amenajarea a încă opt piste, pe lângă cele opt existente. Totodată, atât la ieșirea, cât și la intrarea în Republica Moldova, vor fi câte trei artere pentru autoturisme, una pentru autocare și alta rezervată corpului diplomatic. Pentru camioane sunt prevăzute câte trei benzi. Va fi construită și o clădire cu birouri moderne pentru angajați, spații pentru controlul bagajelor, precum și încăperi pentru reținuți sau solicitanții de azil. Blocul va fi dotat cu rampe de acces și alte utilități necesare pentru persoanele cu dizabilități. Postul de trecere a frontierei Sculeni va fi modernizat în cadrul unui proiect ce face parte din Programul Operațional Comun România - Republica Moldova pentru anii 2014 - 2020. Acest program este finanțat de Uniunea Europeană în proporție de peste 60 la sută, iar cealaltă parte din bani va veni din bugetele de stat de la București și Chișinău. Costul total al proiectului este de 10 milioane de euro, dintre care cinci milioane vor fi alocate Republicii Moldova. Peste 70 la sută din bani vor fi folosiți la reconstrucția și extinderea postului vamal Sculeni. Autoritățile susțin că lucrările vor începe cel târziu în această toamnă și vor dura trei ani de la momentul semnării contractului de finanțare. În această perioadă, postul vamal va continua să funcționeze. Sculeniul este al doilea mare proiect de modernizare a punctelor de trecere a frontierei, după Palanca, finanțat de Uniunea Europeană. Postul vamal Palanca a fost inaugurat anul trecut după un amplu proces de modernizare și este operat în comun de către autoritățile din Republica Moldova și Ucraina.