Reparația podului ar putea dura
Social 12 octombrie 2023, 19:37 | 650

Reparația podului de pe strada Mihai Viteazul din capitală ar mai putea dura vreo doi ani. Asta chiar dacă finalizarea lucrărilor era preconizată până la finele acestui an. La mai bine de un an de când au fost impuse restricții de circulație și după jumătate de an de când a început propriu-zis reabilitarea podului, nici 50 la sută din lucrările planificate nu au fost realizate. În timp ce autoritățile locale și cele centrale se acuză reciproc, șoferii trec zilnic prin ambuteiaje infernale.

Din luna septembrie a anului trecut, atunci când a fost suspendată circulația pe o bandă a podului pe un sens, iar apoi pe altă bandă de pe alt sens, circulația rutieră în întreaga zonă a fost dată peste cap. Fiind un punct important de legătură între sectoarele Buiucani, Centru și Râșcani și asigurând trecerea peste râul Bâc, acest pod a devenit una dintre cele mai aglomerate artere din oraș. În dispoziția semnată de viceprimarul Ilie Ceban pe 22 martie curent este specificat că, pentru asigurarea executării lucrărilor de reparație a podului de pe strada Mihai Viteazul, se suspendă parțial traficul rutier pe această stradă din 31 martie 2023 până pe 31 decembrie 2023. Inițial, autoritățile locale au spus că podul va fi dat în exploatate la sfârșitul anului curent. Ulterior, au anunțat că lucrările vor dura până în noiembrie 2024, iar acum înțelegem că termenul a fost extins până în decembrie 2025.

DUMITRU CEBAN, șef adjunct al Direcției Mobilitate Urbană: "- Inițial s-a anunțat că podul va fi dat în exploatare la finele acestui an, însă termenul a fost prelungit. Care ar fi motivele? - Nu am această informație de unde a fost vehiculat că darea în exploatare se va face la finele acestui an pentru că în documentația de atribuire și licitație am stabilit termenul de 26 de luni expres și finalizarea contractului până în decembrie 2025. De ce durează atât de mult procesul? Să nu uităm că lucrările se execută de la infrastructura podului la suprastructură. Deci, nu putem trece la suprabetonarea plăcii podului fără executarea lucrărilor a plăcilor, a filelor și a riglelor care la rândul lor sunt toate consecutive."

Mai mult, șeful adjunct al Direcției Mobilitate Urbană, Dumitru Ceban, spune că în perioada rece a anului unele lucrări vor fi suspendate.

DUMITRU CEBAN, șef adjunct al Direcției Mobilitate Urbană: "Unele lucrări vor fi suspendate și anume acele care vor fi influențate de vremea aversă."

Șoferii care circulă pe cele două benzi, lăsate deschise, sunt indignați de ambuteiajele care se creează și spun că de multe ori nu văd niciun muncitor pe șantier.

Primarul general al municipiului Chișinău, Ion Ceban, a scris anterior pe rețelele de socializare că lucrările pe podul din strada Mihai Viteazul sunt tergiversate din cauza faptului că angajații companiei dezvoltatoare, care sunt cetățeni ai Ucrainei, nu puteau o perioadă să obțină permis de ședere și lucru în țara noastră. Ceban a dat vina atunci pe reprezentanții guvernării. În replică, reprezentanții PAS au explicat că s-a constatat că angajatorul a plătit salarii mai mici decât cele stipulate în contractele de muncă și în legea privind regimul străinilor, lucru care provoacă suspiciuni cu privire la plata „în plic” a salariilor sau evitarea plății impozitelor.

Primăria Chișinău a anunțat reparația planificată a podului din strada Mihai Viteazul în toamna anului 2022. Procesul de reabilitare va costa orașul 108 milioane de lei. Lucrările au început în primăvara acestui an şi ar trebui să fie finalizate în 26 de luni. Podul de pe strada Mihai Viteazul a fost dat în exploatare în anul 1974. Are 311 metri lungime, 26 metri lățime și între cinci și 14 metri înălțime.

Opinia ta contează. Comentează!