Un avion cu aproape 50 de persoane la bord, printre care și cinci copii, s-a prăbușit în Rusia
Un avion cu aproape 50 de persoane la bord, printre care și cinci copii, s-a prăbușit în Rusia. Resturile aeronavei au fost găsite în Extremul Orient al Rusiei, a informat agenția de presă TASS. Toți pasagerii și membrii echipajului au decedat pe loc. Avionul model AN-24, operat de o companie aeriană cu sediul în Siberia, a dispărut de pe radare în timp ce se apropia de destinație - orașul Tînda, din regiunea Amur, la granița cu China. Incidentul readuce în atenție starea precară a aviației civile din Rusia, puternic afectată de sancțiunile internaționale impuse după declanșarea războiului împotriva Ucrainei
Aeronava efectua cursa Habarovsk – Blagoveșcensk – Tînda și nu a reușit să aterizeze din prima încercare. A intrat în al doilea tur de apropiere, după care a pierdut contactul radio cu turnul de control. Potrivit Ministerului rus pentru Situații de Urgență, fuzelajul în flăcări al aeronavei a fost observat din aer de un elicopter Mi-8. Echipajul nu a putut ateriza din cauza reliefului dificil, iar salvatorii au fost nevoiți să se deplaseze pe jos spre locul tragediei. Pe rețelele sociale rusești au fost publicate imagini video cu resturile aeronavei.
Potrivit datelor preliminare, între 46 și 49 de persoane se aflau la bord – șase membri ai echipajului și până la 43 de pasageri, inclusiv copii. Autoritățile confirmă că nu există supraviețuitori. Comitetul de anchetă rus a deschis un dosar penal pentru încălcarea regulilor de exploatare a transportului aerian care a dus la moartea a mai mult de trei persoane. Anchetatorii iau în calcul mai multe ipoteze: eroare de pilotaj în condiții meteo nefavorabile sau o posibilă defecțiune tehnică. Totuși, înainte de decolare, avionul fusese verificat și declarat apt pentru zbor.
Incidentul readuce în atenție starea precară a aviației civile din Rusia, puternic afectată de sancțiunile internaționale impuse după declanșarea războiului împotriva Ucrainei. Din cauza acestor sancțiuni, companiile rusești au acces tot mai limitat la piese de schimb, mentenanță certificată și software de navigație. Multe dintre aeronavele aflate în exploatare sunt modele vechi, precum AN-24, un avion proiectat în anii ’60 și considerat învechit din punct de vedere al standardelor internaționale de siguranță. Potrivit expertului în aviație Andrei Fialkovski, acest tip de avioane nu sunt sigure și nu ar trebui utilizate.
ANDREI FIALKOVSKI, expert în aviație: "Este un risc iminent. Noi vom vedea aceste catastrofe aviatice tot mai frecvent, și dă Doamne să fie fără victime. Aceste accidente se pot produce nu numai în timpul aterizărilor, dar și atunci când nava se afla în zbor. Defecțiunea unor sisteme care se deteriorează și care nu sunt întreținute vor duce la consecințe catastrofale."
În lipsa unor soluții viabile pentru întreținerea flotei, riscul de accidente aviatice crește semnificativ, avertizează experții. Tragedia din Amur devine astfel nu doar un eveniment izolat, ci și un simptom al degradării continue a infrastructurii aviatice din Rusia. Compania aeriană Angara, cu sediul în orașul siberian Irkutsk, deservește aeroporturi din Siberia și din Extremul Orient al Rusiei. Conform portalului web RussianPlanes, aceasta operează 10 aeronave An-24 construite între 1972 și 1976.








