Comitetul Nobel a anunțat câștigătorii din acest an ai Premiului Nobel pentru Fizică
Monden 6 octombrie 2020, 17:30 | 1230

Comitetul Nobel a anunțat astăzi câștigătorii din acest an ai Premiului Nobel pentru Fizică. Juriul a decis să premieze cercetările făcute pentru “cele mai întunecate mistere ale universului”. Trei cercetători vor împărți premiul pentru descoperirea faptului că ”un obiect invizibil și extrem de greu guvernează modul în care orbitează stelele în centrul galaxiei noastre”.

GÖRAN K. HANSSON, secretarul general al Academiei Academia: "Regală Suedeză de Științe a decis înmânarea premiului Nobel pentru fizică în 2020 lui Roger Penrose pentru descoperirea că formarea unei găuri negre este o consecinţă a teoriei relativităţii. De asemenea, Andrea Ghez și Reinhard Genzel sunt premiați pentru „descoperirea unui obiect supermasiv în centrul galaxiei noastre”."

Roger Penrose, de la Universitatea Oxford a inventat metode matematice ingenioase pentru a explora teoria generală a relativității. El a dovedit, între altele, că teoria generală a relativității este o predicție robustă a formării găurilor negre.

DAVID HAVILAND, membru al Comisiei Nobel pentru Fizică: "Premiul din acest an sărbătorește descoperirea unuia dintre cele mai exotice obiecte din univers - gaura neagră. Timp de mulți ani, fizicienii au pus la îndoială ideea de „gaură neagră”, tratând-o ca pe o particularitate în teoria gravitației."

Valoarea premiului Nobel este de aproximativ 873.000 de euro. Acesta este împărţit, dacă există mai mulţi laureaţi ai unui singur premiu. Fizica a fost primul domeniu menţionat de Alfred Nobel în testamentul lui din 1895. Sezonul Nobel 2020 va continua miercuri, cu premiul pentru Chimie. Anul acesta, ceremonia de înmânare a premiilor nu va avea loc la Stockholm, din cauza pandemiei, iar fiecare laureat îşi va primi diploma şi medalia în ţara în care se află. Este pentru prima dată în 76 de ani când ceremonia nu va avea loc.

Opinia ta contează. Comentează!