Igor Dodon a admis cele mai multe nereguli în campania sa pentru turul II de scrutin prezidențial
Politic 13 noiembrie 2020, 16:36 | 3440

Candidatul Igor Dodon a admis cele mai multe nereguli în campania sa pentru turul II de scrutin prezidențial. Este una dintre concluziile Misiunii Promo-LEX, fixate în raportul numărul șapte de monitorizare a alegerilor pentru funcția de președinte al Republicii Moldova. Observatorii de la Promo LEX au mai constatat utilizarea resurselor administrative, implicarea cultelor religioase în campania electorală a unui candidat sau folosirea fondurilor financiare și materiale nedeclarate.

PAVEL POSTICA, directorul de program Promo-LEX: "Un caz ce ar putea fi interpretat drept folosire fondurilor nedeclarate în campania electorală. Este vorba de acel incident din 11 noiembrie 2020 legat de editarea și tipărirea ziarului cu materiale de agitație electorală în favoarea candidatului independent Igor Dodon."

Observatorii au raportat două situații de implicare a cultelor religioase în campania electorală a candidatului Dodon. La fel, au fost identificate cel puțin 12 cazuri ce pot fi calificate drept utilizare a resurselor administrative. Dintre acestea, în 11 cazuri a fost vizat Igor Dodon, iar într-un caz – Maia Sandu. Misiunea estimează cel puțin 500 de mii de lei neraportați de către cei doi concurenții electorali, în prima săptămână de campanie electorală pentru turul doi al alegerilor prezidențiale.

PAVEL POSTICA, directorul de program Promo-LEX: "394 422 lei în favoarea candidatului independent Igor Dodon, iar 106 431 lei - doamna Maia Sandu."

Potrivit Promo-LEX, concurenții electorali evită să raporteze cheltuieli pentru recompensele agitatorilor și nu prezintă declarațiile de voluntariat ale acestora. Cazurile de discurs de ură și instigare la discriminare au afectat și campania electorală din turul doi de scrutin. Din totalul celor 51 de cazuri raportate, în 7 autorul acestui tip de discurs a fost candidatul Igor Dodon. Au fost raportate cel puțin 34 de cazuri în care politicieni, jurnaliști, lideri de opinie sau susținători au utilizat mesaje de ură sau instigare la violență împotriva candidatului PAS, Maia Sandu (26 de cazuri) și a candidatului Igor Dodon (8 cazuri). Promo-LEX atrage atenția asupra creșterii, comparativ cu scrutinele precedente, a numărului de persoane ce au votat la domiciliu, în primul tur de scrutin. Purtătoarea de cuvânt a lui Igor Dodon, Ludmila Munteanu, ne-a spus că aceste concluzii sunt interpretări subiective, care nu reflectă realitatea obiectivă. Staff-ul candidatului Igor Dodon nu este de acord cu aproximațiile și bănuielile părtinitoare ale acestui ONG, ne-a declarat Ludmila Munteanu. Purtătoarea de cuvânt a candidatului Maiei Sandu, Aurica Rusnac Jardan, ne-a spus la rândul ei că Misiunea Promo- Lex face din nou referință la munca voluntarilor implicați în campanie, iar PAS nu contabilizează această implicare.

Opinia ta contează. Comentează!