Bilanțul catastrofei feroviare din Grecia a ajuns la 57 de morți, iar cel puțin 56 de oameni sunt dați dispăruți
Bilanțul catastrofei feroviare din Grecia a ajuns la 57 de morți. Cel puțin 56 de oameni sunt dați dispăruți. Principalul suspect al accidentului de tren Atena - Salonic a fost pus sub acuzare. Șeful gării din Larissa își acceptă vina, dar a declarat că nu este singurul responsabil pentru tragedie. Astăzi, trenurile din Grecia și metroul din Atena nu circulă - angajații feroviari, furioși pe întreaga situație, sunt în grevă a doua zi consecutiv. Peste două mii de oameni au ieșit să protesteze.
Oamenii din Atena și Salonic sunt supărați atât pe reprezentanții companiei feroviare, cât și pe Guvern în ansamblu, pentru că nu au făcut nimic în vederea îmbunătățirii condițiilor de la Căile Ferate.
MARKOS BEKRIS, protestatar, Grecia: "Compania feroviară Hellenic Train OSE, guvernarea actuală, și precedentă, împart responsabilitatea. Au ignorat solicitările de la angajați, care săptămânal, zilnic, dădeau alarma în chestiuni de siguranță și posibilitatea unor accidente serioase."
Unii protestatari au aruncat cu cocktailuri Molotov, iar polițiștii au ripostat cu gaze lacrimogene. Rudele victimelor sunt furioase din cauza lipsei de informații, notează Euronews.
DIMITRIOS BOURNAZIS, rudă a victimelor: "Ei mi-au luat numele de patru ori și încă nimeni nu m-a sunat înapoi. Oamenii mei sunt morți acum. Mi-am pierdut fratele, mi-am pierdut tatăl. Acest fapt nu poate fi schimbat, știu."
Întrucât impactul a fost puternic, iar unele vagoane au luat foc în momentul în care trenurile s-au ciocnit, procedurile de identificare a persoanelor decedate se fac cu dificultate. Multe victime au fost identificate pe baza probelor ADN, prelevate de la rude.
Între timp, în presă au apărut înregistrările ultimei conversații între mecanicul trenului Intercity, care venea de la Salonic, și șeful gării din Larissa, care l-a trimis pe linia greșită. În nicio clipă nu ai fi zis că urmează o asemenea tragedie. Șeful de gară îi spune trenului 62 să meargă înainte, în mod normal. Presa greacă a notat că mecanicul garniturii de pasageri nu a avut niciun motiv să pună la îndoială instrucțiunea.
Ordinul care a pecetluit soarta a zeci de oameni fusese dat de șeful gării Larissa cu ceva timp înainte. A cerut unui subaltern să schimbe manual un macaz, deoarece un tren local se blocase și trebuia mutat de pe linia principală. Doar că șeful de gară nu a mai dat ordinul să fie mutat macazul înapoi, notează Digi 24.
Subaltern: Vasili, să schimb poziția macazului? Șeful de gară: Nu, nu schimba poziția pentru că vine 1564. Subaltern: O să las așa, pe diagonală.
Așa au ajuns cele două trenuri pe aceeași linie. Momentul impactului a fost surprins de o cameră de supraveghere. Se vede cum apare o minge de foc uriașă. Șeful de gară din Larissa era în funcție de o lună. El a fost arestat, iar avocatul său subliniază că acesta este devastat.
STEFANOS PANTSARTZIDIS, avocatul șefului de gară din Larissa: "Acuzatul este literalmente devastat. Este prea devreme pentru declarații, deoarece nu avem întregul dosar al cazului. El și-a asumat partea sa de responsabilitate, dar ceea ce putem spune acum este că ”nu trebuie să ne concentrăm pe copac, când în spate este o pădure întreagă”."
Sindicaliștii greci oferă și o altă explicație: pe linia Atena - Salonic, mai exact pe tronsonul unde a avut loc tragedia, nu există nici sistem electronic de semnalizare, nici măcar semafoare.
Două trenuri s-au ciocnit miercuri în apropiere de orașul Larissa. E vorba despre un tren cu 350 de pasageri care mergea de la Atena spre Salonic și un tren de marfă, care plecase din Salonic spre Larissa. Zeci de persoane au murit, iar altele zeci au fost rănite. Ministrul grec al Transporturilor, Kostas Karamanlis, a demisionat. Potrivit autorităților elene, accidentul s-a produs din cauza unei erori umane.








