Din iulie 2022, când a crescut taxa pentru o călătorie, numărul abonamentelor vândute s-a triplat
Scumpirea călătoriei în transportul public i-a făcut pe oameni să fie mai chibzuiți. Lumea a înțeles că e mai rațional să cumperi un abonament, decât să plătești zilnic șase lei pentru bilet. „Avantajul este pe față”, spun oamenii care circulă mult prin oraș. Numărul acestora a crescut considerabil în ultimii doi ani, spun angajații Regiei Transport Electric.
Din iulie 2022, când a crescut taxa pentru o călătorie, numărul abonamentelor vândute s-a triplat, dar a crescut și fluxul de călători. Cel mai mare număr de abonamente vândute anual îl reprezintă cele lunare pentru călători generali. După implementarea noii politici tarifare, numărul persoanelor care circulă anual cu troleibuzul prin Chișinău și suburbii a crescut de la 121 de milioane la 182 de milioane, potrivit Regiei Transport Electric. Oamenii spun că abonamentul în buzunar îi scutește de multe probleme.
Alții spun că folosesc rar transportul în comun și nu au nevoie de abonament. Sau ar vrea să-l procure, dar nu știu unde și când.
Potrivit Regiei Transport Electric, odată cu scumpirea biletului, de la doi la șase lei, 80 la sută din călători aleg abonamentul. Anual sunt vândute peste 1,2 milioane de abonamente, comparativ cu 215 mii, în urmă cu trei ani. Abonamentele trimestriale și semestriale sunt procurate mai ales de studenți, elevi și personalul din învățământ.








