La întrebarea ”cum luptă totuși împotriva înțelegerilor de cartel pe piața de publicitate”, Răileanu a răspuns că nu există niciun monopol în Republica Moldova.

Într-o investigație jurnalistică din noiembrie trecut se arată că două case de publicitate de la Chișinău, ”Casa Media” și ”Exclusive Sales House”, controlează 75% din piața de publicitate TV din Republica Moldova. Potrivit unei sesizări depuse în ianuarie 2018 la Consiliul Concurenței de către patru posturi de televiziune, inclusiv Jurnal TV, cele două case de publicitate sunt controlate direct sau indirect de persoane afiliate de Igor Dodon și Vladimir Plahotniuc. Reprezentanții celor două companii de publicitate au negat atunci existența unor înțelegeri de cartel. Recent, organizațiile neguvernamentale de media și-au exprimat îngrijorarea în legătură cu stimularea concentrării proprietății mediatice în Republica Moldova, odată cu extinderea holdingului media afiliat PSRM prin companii și persoane apropiate acestui partid. În așa-numitul holding al socialiștilor sunt trei televiziuni. Întrebat de ce socialiștii au nevoie de atât de multe posturi TV, Igor Dodon a spus că nu știe, dar îi va întreba. Între timp, Consiliul Concurenței desfășoară o investigație, deja al doilea an, în privința monopolului de pe piața de publicitare, dar un raport încă nu există. Precizăm că după evenimentele din iunie 2019, când a fost votată declarația privind captivitatea statului, fosta coaliție PSRM-ACUM a condiționat mai multe demiteri și schimbări în fruntea principalelor instituții de stat. Unele au rămas însă cu aceeași conducere, care a fost desemnată pe timpul guvernării Partidului Democrat. Printre acestea - Consiliul Audiovizualului și Consiliul Concurenței.