Oleg Alexa a mai menționat că firmele private de transport din Chișinău nu primesc subvenții de la Primărie și astfel sunt discriminate în raport cu întreprinderile municipale din domeniu. Asta în condițiile în care bugetul municipal prevede suma de 448 de milioane de lei pentru Parcul Urban de Autobuze și Regia Transport Electric.

Președintele Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto pune la îndoială veridicitatea datelor din rapoartele de activitate întocmite de respectivele întreprinderi municipale, precum și corectitudinea acordării subvențiilor. Conform estimărilor transportatorilor privați, Parcul Urban de Autobuze poate pretinde la alocații de cel mult 70 de milioane de lei, iar Regia Transport Electric nu ar putea justifica nici 100 de milioane.

Unii locuitori ai Chișinăului sunt împotriva majorării prețului pentru călătoria cu microbuzul, alții îi susțin pe transportatori.

De cealaltă parte, viceprimarul capitalei Victor Chironda spune că solicitările transportatorilor țin de atribuțiile Consiliului Municipal Chișinău, dar Primăria NU îi susține în condițiile actuale.

Iar în privința subvenționării Parcului Urban de Autobuze și Regiei Transport Electric, Chironda o consideră justificată.

Amintim că, în 2019, operatorii privați din transportul de persoane au protestat de câteva ori în centrul Chișinăului și în raioane, cerând majorarea tarifului pentru călătoriile interurbane, ceea ce s-a și întâmplat la începutul acestui an. O călătorie cu microbuzul în capitală costă trei lei, acest preț fiind stabilit în anul 2006.