Primul tren alimentat cu hidrogen
Primul tren de pasageri din lume alimentat cu hidrogen, Coradia iLint, este acum testat în provincia Quebec din Canada. Conceput în Franța, trenul alimentat cu hidrogen se mândrește cu zero emisii de carbon, scrie France 24.
Poate că este mic, dar acest tren albastru are planuri mari de a cuceri America. Este pentru prima dată când Coradia iLint circulă pe continent american, în Canada.
Tehnologia permite zero emisii de carbon și a fost creată în Franța.
BENOIT ROBITAILLE, mecanic de tren: "Este foarte diferit. În mod special, în termeni de accelerare. Hidrogenul se amestecă cu oxigenul, fapt ce produce electricitate. Apoi, electricitatea este trimisă la bateriile situate sub tren. Prin urmare, nu există poluare. Asta înseamnă că singurul lucru, pe care îl produce într-un final este umiditatea."
La stația terminus, trenul este alimentat cu hidrogen produs în Quebec. Este un mijloc pentru provincie, care a investit în proiect trei milioane de dolari, de a se poziționa ca lider în mobilitate durabilă în America.
NANCY BELLEY, director al Reseau Charlevoix: "Momentul în care putem folosi exclusiv trenurile cu hidrogen va ajuta enorm la decarbonizare. Cu regret, asemenea tren nu poate ajunge peste tot. Este o chestiune de standarde și reglementări."
În America de Nord, trenul este, deocamdată, doar în faza de testare pentru a vedea de ce mai este nevoie pentru a-l adapta la infrastructura existentă. Tehnologia creată în Franța de către compania Alstom a fost implementată acum câteva luni în Germania. Țara este lider și a înlocuit deja 15 trenuri alimentate cu motorină.
HENRI POUPART-LAFARGE, director al companiei franceze Alstom: "Sunt extrem de mulțumit, extrem de fericit cu această premieră mondială când un tren în producție este folosit zilnic de pasageri și cred că va schimba complet modul în care privim trenurile. În particular, va deschide și va modela calea spre o transformare completă a tuturor trenurilor alimentate cu motorină în trenuri electrice, alimentate cu hidrogen."
Tot Germania este prima țară care a achiziționat asemenea trenuri încă în 2018, cu versiunea de atunci.








