Gropi uriașe la Autogara din Orhei
Social 11 februarie 2020, 20:12 | 2342

Au investit bani în autogara Orhei, nu și în infrastructură. Drumurile din preajma clădirii, pentru a cărei reparție au fost cheltuite peste trei milioane de lei, s-au transformat în adevărate cratere. Pe timp de ploaie, băltoacele devin obstacole pentru toți, fie pieton, fie șofer sau călător. În urmă cu doi ani, presa anunța falnic despre faptul că autogara din Orhei a fost reparată capital, dar nu pomenea și despre infrastructura din jurul clădirii, care a rămas un peisaj trist.

De parcă ar fi ei vinovați de starea proastă a drumului, șoferii spun că s-au săturat să-și repare mașinile...

Nemulțumiți sunt și pasagerii...

Am încercat să aflăm DE CE o reparație capitală a autogării Orhei nu a inclus și reabilitarea drumului din jurul acesteia. Iurie Moroz, administratorul de la ”Gările Auto Moderne”, ne-a sugerat să vorbim cu vechea administrație, motivând că lucrările s-au făcut pe timpul când responsabili erau cei de la întreprinderea ”Gările și Stațiile Auto”. Fostul director al întreprinderii, Sergiu Popovici, ne-a declarat că reparația a fost făcută înainte ca el să vină în funcție și că nu știe prea multe.

La sfârșitul anului 2018, drepturile de operare a serviciilor prestate de întreprinderea de stat ”Gările și Stațiile Auto” au fost transmise către un investitor privat, pentru 25 de ani. Acesta și-a asumat responsabilitatea ca după expirarea contractului de parteneriat să transmită în proprietatea statului toate bunurile, inclusiv cele reconstruite. Acum un an, Agenţia Proprietăţii Publice a emis un comunicat cu titlul „Autogările din Republica Moldova vor fi modernizate”, în care sunt enumerate beneficiile parteneriatului: modernizarea a peste 30 de autogări, încasări anuale la buget de peste cinci milioane de lei, transmiterea în proprietatea statului a tuturor bunurilor, inclusiv a celor reconstruite, după expirarea contractului, în anul 2044. 

Opinia ta contează. Comentează!