Tunel subacvatic în Marea Baltică
La Marea Baltică sunt în toi lucrările de construcție ale celui mai lung tunel feroviar și rutier subacvatic din lume. Pasajul de 18 kilometri, care urmează să fie finalizat în 2029, va lega Danemarca de Germania, în zona strâmtorii Fehmarn. Tunelul va avea două autostrăzi cu două benzi și două șine de cale ferată electrificate. Întregul proiect va fi realizat folosind elemente prefabricate din beton, scrie Deutsche Welle.
În acest moment ceea ce vedeți în imagini reprezintă cel mai mare șantier de construcții din Europa de pe coasta Danemarcei. În procesul de construcție a tunelului sunt antrenați două mii de muncitori. Tunelul va fi creat din secțiuni prefabricate, aflate în prezent în curs de testare, mai notează Deutsche Welle.
GERHARD CORDES, director constructii tunel: "Ceea ce face ca aceste elemente să fie speciale este că sunt turnate ca o singură bucată. De obicei, turnăm mai întâi fundația, pereții și partea superioară, dar aici facem întregul segment ca o singură bucată, pentru a controla mai bine orice presiuni pe care le-am putea întâlni. Trebuie să prevenim crăpăturile și să ne asigurăm că totul este perfect închis."
Segmentele prefabricate din care va fi construit tunelul vor permite crearea a două șine pentru trenuri și două drumuri pentru mașini. Fiecare segment are peste 200 de metri lungime și 42 de metri lățime. Segmentele vor fi construite pe uscat, coborâte în mare și conectate la o adâncime de 30 de metri.
GERHARD CORDES, director constructii tunel: "Știm că săpatul aici va distruge niște recife, dar nu prea multe. Distrugem 0,5 la sută din recifele din mare și vom planta noi recife în altă parte și vor acoperi o suprafață mult mai mare decât cea pe care o aveam până acum."
Tunelul subacvatic va lega Danemarca de Germania în zona strâmtorii Fehmarn. Pasagerii din mașini și trenuri vor vedea cum distanțele călătoriilor vor fi reduse cu 160 de kilometri. De exemplu, durata călătoriei cu trenul va fi redus cu două ore.
MATTHIAS LAUBENSTEIN, director de contract Femern A/S: "Prognoza noastră actuală de trafic spune că vom avea 111 trenuri pe ruta tunelului în fiecare zi și asta este ceea de ce avem nevoie pentru a derula acest proiect în mod profitabil, așa că, începând cu 2030, probabil că vom avea 12 000 de mașini care vor traversa zilnic tunelul."
Întregul proiect va costa zece miliarde de euro. Uniunea Europeană a contribuit cu 1,1 miliarde de euro.








