Una din cele mai stresante probleme ale apicultorilor, pe timp de pandemie, este realizarea produselor pe piața externă
Economic 2 aprilie 2021, 20:24

În perioada pandemiei, se confruntă cu dificultăți și producătorii de miere. Una din cele mai stresante probleme ține de realizarea produselor apicole, în special, de către producătorii care exportă mierea. În ciuda numeroaselor restricții, cu un număr redus de angajați și o tehnologie performantă, precum și cu un magazin online, un producător de miere din raionul Ialoveni reușește să-și dezvolte afacerea chiar și pe timp de pandemie. Totul datorită sprijinului financiar oferit de USAID în cadrul proiectului „Agricultura performantă în Moldova”, care i-a permis să-și extindă afacerea.

Ideea de afacere i-a venit apicultorului Nicanor Negru din Costești în 2014, când avea doar 100 de stupi în prisaca familiei. Chiar dacă, în timp, afacerea sa a devenit una prosperă, pandemia i-a zdruncinat investiția.

NICANOR NEGRU, apicultor: "Pe parcursul timpului am lărgit numărul de familii, apoi a apărut oportunitatea de a realiza exporturi de miere en-gros, dar acest lucru se făcea la prețuri foarte mici sau derizorii chiar."

Antreprenorul este unul dintre puținii din țara noastră care reușește să exporte miere. Datorită tehnologiilor performante, timpul de lucru în secția de ambalare a mierii s-a redus considerabil, chiar dacă volumul de muncă este mai mare, iar angajați mai puțini.

Dezvoltarea unui magazin online a fost ca o gură de aer în perioada pandemică, astfel apicultorul reușind să se facă vizibil și în afara țării.

Mierea producătorilor din Republica Moldova se bucură de apreciere și peste hotare prin suportul financiar și tehnic oferit de proiectul Agricultura Performantă în Moldova susținut de USAID.

TATIANA BURCA, coordonator proiectul Agricultura Performantă în Moldova, USAID: "Mierea moldovenească se bucură de o reputație foarte bună. Oamenii din domeniu, la nivel internațional ei știu că mierea moldovenească este una dintre cele mai calitative pe piața internațională."

Investiția totală în dezvoltarea afacerii producătorului este de aproximativ 3,5 milioane de lei, dintre care 1 milion de lei au fost oferiți de USAID.

Opinia ta contează. Comentează!
LIVE