Paris, prima zi fără trotinete electrice
Prima zi fără trotinete electrice la Paris. Interzise în capitala Franţei cu un scor de 90% la un referendum cu prezență scăzută, trotinetele electrice de închiriat s-au bucurat joi de ultima lor zi pe străzile Parisului. S-a încheiat astfel o perioadă de cinci ani de prezenţă controversată a acestor vehicule. Pe de altă parte, companiile de închirieri pregătesc deja alternative - bicicletele electrice.
Din 1 septembrie, Parisul a devenit prima capitală europeană care interzice în totalitate trotinetele electrice de închiriat. Mulţi parizieni s-au săturat să le vadă făcând zigzaguri printre pietoni - chiar şi restricţionate la 10 km/h în anumite zone - sau parcate în mijlocul trotuarelor. Numeroase accidente au fost puse pe seama trotinetelor electrice de închiriat. Cei trei operatori, Lime, Tier şi Dott, şi-au pierdut autorizaţia de ocupare a spaţiul public în urma unui referendum fără precedent, la începutul lunii aprilie. Cei care au votat „Nu” au câştigat cu aproape 90%, însă doar 7,4% dintre persoanele înscrise pe listele electorale s-au prezentat la vot. Chiar şi primarul socialist al Parisului, Anne Hidalgo, a făcut campanie împotriva trotinetelor electrice. Începând din august, cele 15.000 astfel de vehicule au fost retrase treptat de pe străzi. Joi mai rămăseseră doar câteva, în special în centrul Parisului - pentru a fi trimise, după eventuale reparaţii, în alte oraşe.
CLEMENT PETTE, șeful companiei Tier în Franța: "Am început duminică să scoatem de pe străzi cele 5000 de trotinete ale noastre. Puțin câte puțin, doar cele 5000 de biciclete electrice ale noastre vor rămâne pe străzi. Eliminăm câte 400-500 de trotinete pe zi."
Operatorii mizează pe trecerea clienţilor la bicicletele de închiriat, deja disponibile peste tot în Paris. „Dezvoltarea mersului cu bicicleta este în plină expansiune, cu perspective foarte interesante”, spun cei de la compania Lime, care oferă pentru închiriere zece mii de biciclete. Nu toată lumea este pregătită însă să treacă la biciclete. Pentru turişti, bicicleta este mai mare şi mai grea şi nu este atât de agilă, a explicat Amanda Rollins, un vlogger din Statele Unite cu 740.000 de abonaţi pe TikTok şi o mare fană a trotinetelor electrice.








