Podul peste Dunăre de la Brăila, supranumit „Golden Gate de România”, a fost inaugurat astăzi
Externe 6 iulie 2023, 16:36 | 626

Podul peste Dunăre de la Brăila, supranumit „Golden Gate de România”, a fost inaugurat astăzi. Lucrările, care au costat jumătate de miliard de euro, s-au terminat cu doi ani întârziere. Încă nu sunt gata șoselele de legătură, dar panglica a fost tăiată, iar autoritățile promit că în următorii cinci ani șoferii nu vor plăti taxă pentru a traversa podul. Liderii de la București spun că puțini credeau în succesul acestui proiect ambițios. Podul suspendat, care leagă, începând de astăzi, județele Brăila și Tulcea, este al treilea ca mărime din Europa şi cea mai mare investiţie în infrastructura românească din ultimii 30 de ani.

Podul suspendat peste Dunăre este cea mai înaltă și cea mai scumpă construcție de după Revoluție din România. Lucrările au durat aproape cinci ani.

KLAUS IOHANNIS, președintele României: "Construcția aceasta este, cu certitudine, una dintre cele mai ambițioase inițiative de modernizare a infrastructurii de transport din România, realizată cu fonduri europene, cu expertiză internațională de referință și cu tehnologie de ultimă generație."

MARCEL CIOLACU, prim-ministrul României: "Un consorțiu italo-japonez a lucrat cot la cot cu zeci de subcontractori români. Firmele noastre au paerticipat cu sute de oameni și zeci de mașini, utilaje, macarale și tehnologie diversificată. Cele 500 de milioane de euro investite în pod s-au întors în mare parte în economia românească."

NICOLAE CIUCĂ, președintele Senatului României: "Aici, la granița estică a țării, investițiile noastre exprimă încredere în viitorul României și în viitorul prosper al Europei de Est, care include Republica Moldova și Ucraina. Din acest punct de vedere, România e pregătită să sprijine Republica Moldova și reconstrucția Ucrainei."

Lucrările au început în 2018. Trei ani mai târziu, pilonii de susținere înalți de 192 de metri erau gata și a început montarea cablurilor de susținere. Cablurile de ancorare au o greutate de aproximativ 6.700 de tone. Sunt produse de o companie japoneză și au o garanție de 120 de ani. Lungimea totală a cablurilor folosite este de 80 de mii de kilometri, suficient cât să înconjoare pământul de două ori. În martie anul acesta a fost turnat primul strat de asfalt, iar după trei luni rezistența podului și siguranța traficului au fost testate cu 60 de camioane, încărcate fiecare cu câte 40 de tone. Cu o lungime de 1.974 de metri, acesta este cel mai mare pod din România și al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa. De asemenea, este prima cale rutieră care leagă Moldova de Dobrogea şi, conform estimărilor, va fi tranzitat zilnic de cinci mii de maşini.

Opinia ta contează. Comentează!