Precizări în cazul portului Giurgiulești
Social 28 august 2024, 20:06 | 815

Portul de stat Giurgiulești nu se vinde, afirmă oficialii de la Chișinău, după ce presa a scris că autoritățile de la București urmează să discute despre cumpărarea acestui obiectiv economic. „Guvernul nu intenționează să vândă acel port în niciun caz”, a precizat astăzi ministrul Infrastructurii, Andrei Spânu.

ANDREI SPÂNU, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: "În primul rând, să facem claritate: complexul portuar de la Giurgiulești are două porturi. Un port este gestionat de BERD, cel care a fost concesionat în perioada comunistă, și portul de stat. Gestionarul portului internațional Giugiulești este BERD, iar BERD are discuții cu mai mulți investitori, din Olanda, România, Turcia, ca să vadă cum să-l dezvolte în continuare. Pentru portul de stat noi am anunțat și un proiect de dezvoltare și Guvernul nu intenționează să vândă acel port în niciun caz."

Marți, presa a scris că Guvernul de la București va discuta în ședința din 28 august un subiect cu privire la cumpărarea Portului Giurgiulești de la BERD. „Memorandumul discutat miercuri în guvern are ca temă „aprobarea iniţierii negocierilor cu BERD în vederea achiziţionării de către statul român a acţiunilor Danube Logistics SRL, deţinute de către BERD în Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti din Republica Moldova”, a relatat presa de la București.

În septembrie 2023, premierul Marcel Ciolacu declara într-un interviu pentru Digi24 că România intenționează să cumpere portul Internaţional Liber Giurgiuleşti din Republica Moldova, în contextul în care se preconizează ca țara să devină „un hub important în reconstrucția Ucrainei”.

În ceea ce privește Portul de stat Giurgiulești, tot în septembrie, autoritățile de la Chișinău au anunțat că acesta urmează a fi reconstruit și modernizat până în 2028. Noul terminal portuar ar urma să fi utilizat drept terminal de cereale cu o capacitate de transbordare de aproximativ 800 de mii de tone pe an. În septembrie, ministrul infrastructurii Andrei Spânu anunța că proiectul presupune atragerea unui partener privat în cadrul unui tender internațional pentru proiectarea, finanțarea, modernizarea, echiparea și exploatarea terminalului existent. Conform datelor preliminare, costul estimativ al investițiilor necesare depășește 600 de milioane de lei.

Opinia ta contează. Comentează!