„La începutul lunii iulie, Transnistria a făcut un apel nu numai către Moldova, ci și către toți participanții formatului "5+2", solicitând găsirea cât mai rapidă a unei soluții. De asemenea, am solicitat intensificarea activității în cadrul unui audit independent al sistemului bancar și al întreprinderilor din Transnistria, ne-am exprimat interesul pentru începerea cât mai curând a activității unui expert internațional, care a fost invitat de OSCE. Dar astăzi situația nu numai că nu s-a îmbunătățit, ci dimpotrivă, s-a agravat: partea moldoveană refuză să recunoască existența acestei probleme", a declarat în cadrul ședinței pretinsul ministru de externe, Vitali Ignatiev.

Reprezentanții Tiraspolului susțin că blocajul ar putea provoca un „dezastru umanitar de amploare”, din cauza închiderii întreprinderilor afectate și pierderii locurilor de muncă, iar, prin urmare, vor fi obligați „să reacționeze în consecință în această situație extremă".

Autoritățile separatiste pretind Chișinăului „garanții clare privind funcționarea sistemului bancar și participarea nestingherită a antreprenorilor transnistreni la acesta”.

În acest context, Krasnoselski a spus că pledează pentru „efectuarea unui audit internațional, iar textul demersului respectiv este în proces de pregătire”.

Amintim că, acum câteva săptămâni, autoritățile de la Tiraspol au declanșat o campanie propagandistică, afirmând că un grup de circa 25 de companii din regiunea separatistă, printre care mari întreprinderi ca Uzina Metalurgică de la Râbnița, uzinele Moldavizolit și Moldavkabeli, au ajuns cu conturile blocate în băncile din Republica Moldova, iar aceasta ar reprezenta „o nouă blocadă economică” a Transnistriei. Datele BNM arată că informațiile difuzate de autoritățile din regiune sunt manipulatorii. Despre o posibilă integrare a băncilor din regiunea separatistă în sistemul bancar moldovenesc se discută de aproape un deceniu. Această integrare este, însă, blocată însă de nedorința instituțiilor financiare de pe malul stâng al Nistrului de a se racorda la reglementările internaționale și naționale privind guvernanță corporativă, transparență, etc.