La Chișinău a fost lansată cea mai mare, de la independență încoace, campanie de educație financiară
Economic 31 octombrie 2023, 18:52 | 1440

La Chișinău a fost lansată cea mai mare campanie de educație financiară de la independență încoace. Evenimentul, prilejuit de Ziua Internațională a Economisirii, a reunit oficiali din Republica Moldova, reprezentanți ai sectorului financiar-bancar, ai mediului didactic, ai societății civile, experți economici și parteneri externi. Organizatorii își propun să ajute cetățenii să înțeleagă mai bine domeniul financiar, mai ales acum, când noile tehnologii avansează în ritm accelerat.

OCTAVIAN ARMAȘU, guvernatorul BNM: "Scopul nostru vine de la denumirea campaniei - să ridicăm nivelul de educație financiară în societate ca oamenii să beneficieze de toate oportunitățile care le oferă piața financiară, serviciile financiare și de la asta va beneficia întreaga societate dar și economia per ansamblu."

EUGEN GHILEȚCHI, șef componenta reforma sectorului financiar, USAID MISRA: "Cu activități de educație financiară noi credem că putem să creștem atât nivelul de incluziune financiară la nivel național, deci mai mulți oameni să fie parte din sistemul financiar formal, cât și să schimbăm spre bine comportamentul moldovenilor."

În cadrul sondajului privind evaluarea educației financiare, circa două treimi dintre respondenți s-au autoevaluat la nivelul „mediu” privind cunoștințele financiare. Datele obținute în urma sondajului vor fi utilizate la elaborarea Programului strategic de educație financiară la nivel național.

STAS MADAN, director de program "Expert-Grup": "În primul rând ceea ce ar trebui să facă moldovenii, deci, avem o preocupare foarte redusă pentru investiții și antreprenoriat. Și cred că inclusiv prin campania de educație financiară, noi ar trebui să dezvoltăm mult mai mult această cultură a investițiilor a inițierii afacerilor pentru că la acest capitol chiar stăm prost."

PETRU ROTARU, ministrul finanțelor: "Persoana trebuie să știe ce înseamnă inflație, cum aceasta influențează asupra veniturilor proprii. Dacă își ține banii la ciorap, cu siguranță puterea lor de cumpărare mâncată de această inflație va scădea."

Campania națională de educație financiară vine în sprijinul tuturor cetățenilor, indiferent de vârstă sau ocupație și își propune să intensifice eforturile de educație financiară în societate.

OCTAVIAN ARMAȘU, guvernatorul BNM: "Un alt beneficiu care noi îl țintim - vrem să mărim nivelul de incluziune financiară și aici mă refer în special la populația din zona rurală, să ajungem la ei cu servicii moderne, digitalizate."

Campania de educație financiară este organizată de Banca Națională a Moldovei în parteneriat cu Centrul Analitic Independent „Expert-Grup”, cu sprijinul Programului USAID „Reforme Instituționale și Structurale în Moldova”. Campania se va desfășura până în toamna anului viitor.

Opinia ta contează. Comentează!