Planuri mari, probleme multe
Economic 14 februarie 2020, 22:29 | 1786

Socoteala premierului și a șefului statului nu se potrivește cu cea a ministrului Economiei. Deși Ion Chicu și Igor Dodon au promis de mai multe ori că, în acest an, Moldova se va transforma într-un adevărat șantier de construcții, ministrul Anatol Usatâi a spus azi că reabilitarea drumurilor va începe la vară, la toamnă sau... la anul. Iar specialiștii în domeniu susțin că antreprenorii locali nu au șanse să câștige licitațiile pentru repararea traseelor. Asta în timp ce și muncitorii care ar urma să fie implicați în executarea lucrărilor vor fi aduși, cel mai probabil, tot din străinătate.

Ministrul Economiei și Infrastructurii, Anatol Usatâi, a avut o întrevedere cu reprezentanții companiilor de construcții din țară și de peste hotare în contextul programului guvernamental de reabilitare a 850 de kilometri de drumuri. La întrunire a participat și președintele Asociației Drumarilor din Moldova, Boris Gherasim. L-am întrebat ce părere are despre proiectul executivului de a facilita accesul străinilor la lucrările de reparație a drumurilor din Moldova pentru a suplini lipsa muncitorilor locali.

Boris Gherasim a recunoscut că antreprenorii autohtoni NU au nicio șansă să câștige licitațiile pentru reabilitarea șoselelor. Asta pentru că au fost stabilite sectoarele de drum foarte lungi, care n-au fost divizate în porțiuni mai mici, așa cum s-a întâmplat în alți ani, când au fost câștigate investiții străine.

Ministrul Economiei a mai spus că la întrunirea cu reprezentanții companiilor de construcții au participat și agenți economici din Turcia, Indonezia și Ucraina. Totodată, Anatol Usatâi a afirmat că lucrările propriu-zise vor demara în funcție de trei scenarii - optimist, realist și pesimist. Astfel, el a oferit trei prognoze - către luna mai, luna august sau... la anul. Amintim că săptămâna trecută premierul Ion Chicu le-a solicitat insituțiilor abilitate să simplifice procedurile și să reducă termenii de procesare a dosarelor cetățenilor străini, astfel încât companiile de reabilitare a drumurilor să poată atrage facil forță de muncă din afara țării. 

Opinia ta contează. Comentează!