Reabilitarea podului, anevoioasă
Social 15 iulie 2024, 20:32 | 534

Încercările Primăriei de a găsi căi alternative podului în reparație de pe strada Mihai Viteazul au eșuat. Responsabilii de la Calea Ferată spun că circulația trenurilor nu poate fi reorganizată. „În aceste condiții podul nu poate fi închis”, a declarat astăzi șeful Direcției generale mobilitate urbană, Vitalie Mihalache. Lucrările pe pod au început în septembrie 2022.

VITALIE MIHALACHE, șeful Direcției generale mobilitate urbană: "Lucrările de reparație sunt îngreunate și aici când, tehnologic, discutăm despre posibilitatea amenajării unui acces provizoriu cum a fost solicitat din partea Direcției oficial către CFM. Am primit refuz în repetate rânduri, fapt care ne impune să dezvoltăm și să continuăm lucrările în condițiile strânse, care le avem astăzi."

Administrația CFM ne-a comunicat că nu poate încălca legislația în vigoare.

COMUNICATUL CFM: "Amenajarea trecerilor la nivel în stații este interzisă, conform punctelor 2 și 10 din „Instrucțiunea privind exploatarea trecerilor la nivel”, aprobată prin ordinul ministrului Transporturilor Gospodăriei Drumurilor din 1 februarie 2008. „Căi alternative” pentru direcționarea trenurilor nu există."

„În condițiile actuale nu există nicio posibilitate de a închide podul”, a declarat Vitalie Mihalache. Procesul de reparație a podului este îngreunat și de camioanele de mare tonaj, potrivit lui Mihalache.

VITALIE MIHALACHE, șeful Direcției generale mobilitate urbană: "Am mai avut solicitări și către ANTA de a asigura neadmiterea traversării părții funcționale de către transport cu capacitate și greutate depășită. Mă refer la autobasculantele care asigură transportarea mortarului."

Reprezentanții Agenției Naționale Transport Auto ne-au declarat că solicitarea de la Primărie este în curs de examinare și vor explica situația mai târziu, într-un comunicat oficial.

Podul de pe strada Mihai Viteazul a intrat în reparație parțială în septembrie 2022. Inițial, autoritățile locale au spus că podul va fi dat în exploatate la sfârșitul anului 2023. Ulterior s-a anunțat că lucrările vor dura până în noiembrie 2024, iar apoi termenul a fost extins până în decembrie 2025.

Pe 10 iunie curent, şeful Direcţiei generale mobilitate urbană, Vitalie Mihalache, a declarat că Primăria este în discuții cu specialiștii de la CFM pentru a examina posibilitatea traversării liniilor de cale ferată și permiterea traversării spre nodul rutier Visterniceni. Pe 24 iunie, şeful adjunct al Direcţiei generale mobilitate urbană, Dumitru Ceban, spunea că sunt pregătite actele necesare în vederea remedierii soluțiilor în cazul închiderii podului prin stabilirea unor rute de ocolire.

Opinia ta contează. Comentează!