Zeci de jurnaliști, oameni de afaceri sau profesioniști din domeniul media și-au dat întâlnire la Festivalul Industriilor Creative
Social 30 mai 2025, 18:03 | 483

Zeci de jurnaliști, oameni de afaceri și specialiști media s-au reunit la Festivalul Industriilor Creative, organizat la Chișinău. Unul dintre principalele subiecte abordate a ținut de formele de informare în secolul XXI. Deși în urmă cu 20 de ani, principalele surse erau ziarele, radioul și televiziunea, în prezent mediul online are întâietate. Reprezentanții redacțiilor spun că pentru a ține pasul schimbărilor, posturile TV încearcă să păstreze televiziunea liniară, dar și să dezvolte segmentul online într-o formă cât mai atractivă publicului.

VICTORIA DUMBRAVĂ, editor șef, Agora: "Astăzi comunicarea, cum am învățat-o noi la facultate, cum de fapt ar trebui să o facem, putem spune că a plecat în vacanță. Provocarea principală este să ajungem la publicul pe care ni-l dorim noi. Dacă acum 20 de ani replica „am văzut la televizor” era ca adevăr pur și literă de lege, astăzi, ca autori de conținut, suntem cei care trebuie să ne batem capul cum ajungem la acest public, pentru că el nu mai vine direct la noi."

ALINA GÎRNEȚ, director DIEZ: "Pentru că avem o audiență nișată, noi targhetăm tinerii, este și mai provocator să ținem pasul cu locurile unde ei consumă materialele, modalitățile, formatele pe care ei le consumă. E o stare de alertă în care noi încercăm să fim pe placul tinerilor și să-i întâlnim acolo unde ei consumă informația. Este adevărat că, odată cu inteligența artificială, acest lucru este și mai complicat, dar asta nu înseamnă că trebuie să renunțăm."

Pentru a fi în rând cu noile tendințe, televiziunile trebuie să dezvolte segmentul online, afirmă directorul Jurnal TV, Adrian Buraga.

ADRIAN BURAGA, director Jurnal TV: "Trebuie să ne adaptăm și noi cerințelor noi de pe piață, noilor schimbări. Păstrăm televiziunea liniară, păstrăm producția TV, dar în același timp dezvoltăm segmentul online, segmentul digital, pentru a fi prezenți în formatul accesibil sau cât mai larg posibil publicului. Totodată, diferența o face stilul nostru. Încercăm să păstrăm în continuare producția și umorul, să păstrăm campaniile noastre de a fi interactiv, interesanți, laconici, dar și cu mesaje importante pentru societatea noastră."

Chiar dacă în prezent majoritatea oamenilor se informează de pe platformele online, totuși publicul va reveni într-o zi la sursele clasice de informare, inclusiv cititul cărților și ziarelor, spun organizatorii festivalului.

NATALIA EFROS, coordonatoarea evenimentului: "Comunicarea s-a întâmplat să se schimbe. Nu mai putem vorbi de forma clasică a comunicării în baza unor comunicate de presă așa cum eram obișnuiți acum 10-15 ani. Acum se comunică în diverse feluri. Comunicăm prin intermediul instrumentelor digitale, comunicăm prin poezie, prin film, prin spoturi publicitare, prin evenimente."

VIORICA CERBUȘCA, director executiv COR: "Reels-urile sunt ceva în trend și cu siguranță vor apărea noi metode de comunicare, altfel, pentru că modul nostru de a consuma informația se schimbă. După părerea mea, ceea ce este scris cu penița... Noi oricum vom reveni la a citi cărți, la a scrie. Asta nu va pleca nicăieri."

Festivalul Industriilor Creative se va desfășura până duminică, 1 iunie. Sectorul industriei creative include activități în domeniile design, publicitate, digital media, arhitectură, muzică, film, teatru, animație, editare de cărți și jocuri.

Opinia ta contează. Comentează!