Activitatea mai multor companii aeriene din întreaga lume a fost afectată, ca urmare a unei defecțiuni majore a sistemelor IT
Activitatea mai multor companii aeriene din întreaga lume a fost afectată, ca urmare a unei defecțiuni majore a sistemelor informatice. Problemele de comunicații au creat perturbări în mai multe aeroporturi din Europa, dar și din Statele Unite. Responsabilii de la Aeroportul Internațional Chișinău ne-au spus că sistemele informatice funcționează fără perturbări, însă unele companii aeriene, care operează zboruri în Republica Moldova, au fost afectate pe segmentul sistemelor de rezervări.
NATALIA COJOCARU, purtător de cuvânt, Aeroportul Chişinău: "Sistemele informatice ale Aeroportului Internațional Chișinău activează fără perturbări. Totuși, unele companii aeriene au fost afectate pe segmentul sistemelor de rezervări, ceea ce face mai dificilă procedura de înregistrare la zbor și poate genera rețineri pe motiv că procedura check-in-ului urmează a fi efectuată manual. Sunt câteva zboruri cu întârzieri, dar deocamdată situația este cât de cât stabilă."
Responsabilii de la aeroport îndeamnă călătorii să consulte tabelul online pentru a verifica statutul zborului și să se prezinte la aeroport cu cel puțin trei ore înainte de cursa aeriană planificată.
Defecțiunea a afectat și zborurile de pe aeroportul din București. Este vorba despre cursele companiilor WizzAir, Eurowings, Ryanair și Turkish Airlines, a declarat un responsabil al Aeroportului Otopeni pentru portanlul HotNews.
Totodată, aeroporturi din Marea Britanie, Germania, Olanda, Australia sau Statele Unite au confirmat că întâmpină probleme ca urmare a defecțiunii informatice.
Aeroportul din Berlin a anunțat că se confruntă cu întârzieri la check-in-uri din cauza unei „defecțiuni tehnice”.
Aeroportul din Amsterdam, unul dintre cele mai aglomerate hub-uri din Europa, a transmis, la rândul său, că se confruntă cu o pană cibernetică.
Toate zborurile mai multor companii aeriene importante din Statele Unite, inclusiv Delta, United și American Airlines, au fost oprite la sol vineri dimineață din cauza problemei de comunicații.
Microsoft Azure, platforma de cloud computing pentru gestionarea aplicaţiilor şi serviciilor, a confirmat că au fost semnalate probleme şi că investighează şi lucrează la rezolvarea acestora. Gigantul Microsoft a declarat vineri dimineață că lucrează la remedierea „impactulului persistent” al aplicațiilor și serviciilor sale, în timp ce firma globală de securitate cibernetică Crowdstrike a transmis că este la curent cu rapoartele privind pana informatică.








