Din imagini se vede cum mașina este deteriorată în timp ce este urcată pe evacuator, urmând a fi transportată la parcarea specială din comuna Trușeni. Acum două zile, administratorul firmei anunța că mașinile sunt fotografiate înainte de ridicare.

ION CREȚU, administrator ”Parcare specială”: "La ridicarea mijlocului de transport, șoferul nostru va face mai multe poze și imagini video care se vor păstra în baza de date. Totodată, în procesul contravențional de ridicare, este un compartiment unde se indică deteriorările mijlocului de transport."

Echipa noastră de filmare a mers la parcarea specială ca să afle cine îi va compensa șoferului prejudiciul cauzat. Așa cum nu am găsit pe nimeni din administrație la fața locului, am luat legătura la telefon. Reprezentantul companiei ne-a spus că firma este răspunzătoare pentru pagubele cauzate în timpul ridicării, transportării și depozitării unității de transport la platformă.

ION CREȚU, administrator ”Parcare specială”: "- Noi, conform contractului, suntem obligați și deținem Asigurarea Bunurilor Transportate. - În cât timp își va primi șoferul banii, sau în cât timp va fi reparată mașina? - Este o procedură care deja ține de compania de asigurări."

Totuși, ca să-și poată recupera automobilul, șoferul va trebui să scoată o sumă usturătoare din buzunar.

DUMITRU GARCALIUC, reporter JURNAL TV: "În afară de amenda contravențională, soferul Mercedesului deteriorat trebuie să achite companiei private costurile serviciului de evacuare, care încep de la 790 de lei. Aici se mai adaugă cate 12 lei pentru fiecare oră în care masina a stat pe platformă."

Taxele percepute i se par exagerate și acestui bărbat, care a venit să-și recupereze vehiculul.

Mai mult, în unele cazuri, compania care percepe acești bani nu poartă răspundere pentru automobilele pe care le evacuează. De exemplu, atunci când prejudiciile vor fi cauzate de condițiile climaterice.

DUMITRU GARCALIUC, reporter JURNAL TV: "Cu alte cuvinte, fiind zona descoperită, dacă acum porneste o furtună cu grindină, iar masina dumneavoastră se află după acest gard, reparatia va trebui să o achitați din propriul buzunar."

Pentru evacuarea mașinilor din Chișinău, Inspectoratul General al Poliției a contractat un singur agent economic, oferindu-i un contract pentru cinci ani. Astfel, autoritatea de drept a asigurat premisele pentru crearea unui monopol. Cei de la IGP sunt de altă părere.

Privat sau nu, experții în siguranța rutieră afirmă că în situația creată pot apărea și alte probleme.

Edilul capitalei, Ion Ceban, a comunicat astăzi că mașinile parcate în curțile blocurilor nu vor mai evacuate, până când municipalitatea nu va găsi o soluție, dar și spațiu unde șoferii ar putea să își parcheze automobilele.