Cei de la Guvern invocă, în argumentarea lor, reglementările europene și Acordul de Asociere dintre Moldova și UE. Ei sugerează că deschiderea pieței interne pentru rablele, de care vor să se debaraseze proprietarii de mașini din țările dezvoltate, este ceea ce ei numesc „adaptare la cerințele europene”. Precizarea necesară în acest sens este că în UE această plafonare nu o mai regăsim ca restricție în lege - așa cum este la noi. Doar că, în Europa încep să funcționeze alte restricții, care presupun scoaterea din uz a mașinilor vechi - cum ar fi restricționarea motoarelor diesel.

ION PREAȘCĂ, jurnalist economic: "Pe piață, două treimi din automobile sunt pe bază de motorină și nu se stimulează importul de automobile mai puțin poluante, de exemplu cele electrice, hibride. Astfel, vor fi aduse automobile care nu mai sunt acceptate pe piața UE, ele vor ajunge pe piața noastră. Aici, sunt două fațete: pe deoparte, noi vrem să obținem anumite beneficii pentru buget, pe de altă parte - situația care și acum este, că sunt aduse automobile pe bază de benzină și motorină."

Alternativa, în opinia lui Ion Preașcă, ar fi majorarea accizelor la motorină, ceea ce ar motiva oamenii să investească în automobile mai puțin poluante. Dacă propunerea Guvernului va trece însă, fără modificări de Parlament - Moldova se va transforma într-un cimitir al automobilelor vechi.

VALERIU BULAT, instructor școală auto: "Automobilul, dacă 10 ani a funcționat, nu mai este acel automobil. Și nu uitați că el are 10 sau mai mulți ani, dar el urmează să funcționeze încă 10-15 ani pe teritoriul Republicii Moldova. Odată cu îmbătrânirea automobilului, el devine mult mai poluant. Europa încearcă să scape de aceste automobilele care au motor diesel, care emană încă mai multe gaze nocive."

Pe lângă aspectul poluant remarcat de experți, mașinile vechi sunt și periculoase pentru cei care le vor achiziționa, dar și pentru ceilalți participanți la trafic.

VALERIU BULAT, instructor școală auto: "Anume detalii din puntea motorului, cutia de viteze, mecanismul de direcție pur și simplu pot să se rupă, pentru că metalul obosește. Pe lângă aceasta, vreau să știe oamenii că, cu cât automobilul este mai vechi, cu atât mai multe cheltuieli de întreținere, pentru reparație, pentru asistență tehnică. Așa că, cumpărând un automobil de mâna a treia, crezând că faci economie, mai mult pierzi."

Pentru ca proiectul controversat propus de Guvern să devină lege, este necesar ca acesta să treacă de Parlament. Anterior, acest subiect a generat discuții aprinse în Legislativ, fiind respins de mai multe ori. La ora actuală, în Republica Moldova pot fi aduse și înmatriculate automobile nu mai vechi de zece ani.